, Nieuws voor professionals

Nederlanders kopen meer fairtradeproducten

Uitgegeven: 29 oktober 2011 16:04
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2011 16:04

AMSTERDAM - Keurmerken die boeren een eerlijke prijs garanderen, doen het erg goed in Nederland. Dat schrijft de Volkskrant. De omzet van Fairtrade-producten blijkt in drie jaar bijna verdubbeld te zijn.

Zo kocht in 2010 ongeveer de helft van de Nederlandse huishoudens weleens een fairtradeproduct, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK. De omzetstijging wordt vooral veroorzaakt door de stappen van fabrikanten en winkelketens.

In dat kader wijst GfK onder meer op de overstap van Verkade op 'eerlijke chocola', de overstap van Plus Markt op 'eerlijke bananen' en de introductie van AH van het merk Puur en Eerlijk.

© NUzakelijk
Reageer: Deel dit artikel via:

Mail/tip de redactie Foto bij dit bericht? Stuur hem op!
Zoek nieuws over dit onderwerp Afdrukken
Volg NUzakelijk:


nuzakelijk.nl is onderdeel van de Sanoma Media Netherlands groep