, Nieuws voor professionals

'Spotify lanceert applicaties voor grote merken'

Uitgegeven: 14 april 2012 10:53
Laatst gewijzigd: 14 april 2012 10:53

AMSTERDAM - Muziekdienst Spotify gaat applicaties van grote merken lanceren in een poging om meer inkomsten te genereren.

Merken zoals AT&T, Intel, McDonalds en Reebok zijn de eerste die hun apps op Spotify zullen uitbrengen. Dat gaat CEO Daniel Ek volgende week tijdens de Ad Age’s Digital Conference bekendmaken, aldus Ad Age.

"Merken zullen deze applicaties maken, en ze geven hun marketingdollars uit om ze op Spotify te promoten", zegt Jeff Levick die verantwoordelijk is voor de marketing van het bedrijf.

Met de app van Reebok kunnen gebruikers afspeellijsten maken om mee te sporten en Intels applicatie raadt nummers en artiesten aan op basis van de voorkeuren van Facebookvrienden.

Play Button

Spotify biedt ontwikkelaars sinds november de mogelijkheid aan om apps te bouwen voor het muziekplatform.

Eerder deze week maakte de dienst bekend dat het ook nummers via een speciale externe player op verschillende websites gaat aanbieden.

Via de Spotify Play Button is het onder meer mogelijk om muziek bij recensies te plaatsen zodat bezoekers direct de nummers kunnen beluisteren. Consumenten moeten wel een abonnement bij Spotify hebben om de muziek af te kunnen spelen.

© NU.nl/Ikram Akachaou Achaffaye

Trefwoorden

Reageer: Deel dit artikel via:

Mail/tip de redactie Foto bij dit bericht? Stuur hem op!
Zoek nieuws over dit onderwerp Afdrukken
Volg NUzakelijk:


nuzakelijk.nl is onderdeel van de Sanoma Media Netherlands groep